تهران، تهران، بزرگراه شهید چمران، بهشتی، بین مدرس و امام خمینی (محلهی نمایشگاه بین المللی)
1. اهداف:
1.1. مدیریت و کاهش ریسک منبع یابی برای بنگاه های ایرانی
1.2. آشنائی مخاطبین با مفهوم، تعریف، وفرآیندهای منبع یابی در صادرات و وارادات
1.3. آشنایی مخاطبین با مراجع معتبر ارائه اطلاعات اقتصادی، تجاری و رویدادها
2. مخاطبین:
2.1. مدیران، کارشناسان بازرگانی و بازاریابی بنگاه های خدماتی (کوچک و متوسط)
2.2. مدیران، کارشناسان بازرگانی و بازاریابی بنگاه های صنعتی و شرکت های دانش بنیان
3. سرفصل ها:
3.1. مفهوم و تعریف و انواع منبع یابی و بیان اشتباهات رایج
3.2. فرآیند عمومی تجارت بین الملل
3.3. چرخه منبع یابی و عوامل آن
3.4. شناسائی مراجع معتبر اطلاعات
3.5. جمع آوری و تحلیل داده ها و تعریف لیست منابع در دسترس
3.6. اعتبار سنجی دو مرحله ای قبل از تفاهم های تجاری
3.6.1. درون بنگاهی (توسط کارشناسان شرکت)
3.6.2. برون بنگاهی توسط ECA (مانند صندوق ضمانت صادرات ایران)
3.7. پیش بینی و مدیریت ریسک ها
3.8. اقدامات اجرائی (سمپلینگ، آنالیز، قرارداد و....)
3.9. توسعه روابط