صادرات خدمات

1.    اهداف:

1.1.                  توسعه توان صادراتی بنگاه های ایرانی در بخش های خدمات، فناوری اطلاعات، صنایع و شرکت های دانش بنیان

1.2.                  آشنائی مخاطبین با مفهوم، تعریف، سهم و فرایندهای صادرات خدمات در تجارت بین الملل

1.3.                  توسعه علاقمندی مخاطبین برای ورود به صادرات خدمات 

2.    مخاطبین:

2.1.                  مدیران، کارشناسان بازرگانی و بازاریابی بنگاه های خدماتی (بزرگ،کوچک و متوسط)

2.2.                  مدیران، کارشناسان بازرگانی و بازاریابی بنگاه های صنعتی

2.3.                  مدیران و کارشناسان سازمان های حمایتی صادرات

3.    سرفصل ها:

3.1.                  مفهوم و تعریف صادرات خدمات

3.2.                  سهم خدمات در تجارت بین الملل و صادرات ایران

3.3.                  معرفی نمونه برنامه های بعضی کشورها (چین و کره جنوبی) برای توسعه صادرات خدمات

3.4.                  فضای بین المللی تجارت خدمات

3.4.1.  سازمان های مهم بین المللی و نقش آنها

3.4.2.  رویه ها و فرآیندها و عِرف های رایج

3.5.                  فرآیندهای کلّی صادرات خدمات

3.6.                  سازمان های داخلی ناظر برصادرات خدمات و حمایت های ایشان