تهران، تهران، بزرگراه شهید چمران، بهشتی، بین مدرس و امام خمینی (محلهی نمایشگاه بین المللی)
1. اهداف:
از آنجایی که دسترسی به اطلاعات تجاری از بازار هدف یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازارهای منطقهای و بینالمللی است، مرکز بینالمللی تجارت ابزارهایی را در قالب بانک های اطلاعاتی در حوزه تحلیل بازار و دسترسی آسان به دادههای بازارها طراحی و در اختیار عموم قرار داده است. دوره آموزشی موردنظر، مهمترین این ابزارها و نحوه کار با آنها را معرفی میکند.
مخاطبین:
شرکتهای فعال در حوزه صادرات،
تجار و فعالین حوزه تجارت بین الملل
کارشناسان با تسلط به این بانکهای اطلاعات تجاری، می توانند اطلاعات مفیدی از بازارهای هدف صادراتی خود به دست آورند و به اتکای این اطلاعات، بازارهای صادراتی خود را گسترش دهند. مدیران عامل، اعضای هیئتمدیره و صاحبان کسبوکارها
2. سرفصل ها:
در این دوره بانک های اطلاعات تجاری زیر پوشش تحت پوشش قرار می گیرد:
- نقشه تجاری(Trade Map): مجموعه دادههای آنلاین که آمار تجارت بینالمللی و شرکتها را ارائه کرده و همچنین شاخصهای عملکرد صادرات، تقاضای بینالمللی، بازارهای جایگزین، و نقش رقبا را در این بازارها به تصویر میکشد.
- نقشه دسترسی به بازار (Market Access Map): نیازهای شرکتهای خصوصی و سیاستگذاران را از طریق بهبود شفافیت بازار و تسهیل تحلیل سیاستهای تجاری و همچنین ارائه اطلاعات جامع در مورد موانع تجاری مرتفع میسازد.
- نقشه پتانسیل صادراتی(Export Potential Map): اطلاعات تخصصی مربوط به تحلیلهای تجاری را بهصورت اطلاعات کاربردی در مورد موقعیتهای صادراتی نمایش میدهد. این ابزار بر اساس یک مدل اقتصادی جامع، پتانسیل کشورها را برای افزایش تنوع صادرات مورد ارزیابی قرار میدهد.
- قواعد مبداء (Rules of Origin)
- اقدامات مرتبط با مقررات بهداشتی و فنی و معرفی ابزار SPS & TBT- EPing Platform
- اقدامات غیر تعرفه ای و دسترسی به بازار (Non- Tariff Measures-NTMs)
گواهینامه این دوره توسط مرکز بین المللی تجارت International Trade Center صادر و تحویل شرکت کنندگان در این دوره خواهد شد مشروط بر اینکه شرکت کننده محترم:: 1- حضور کامل در کلیه جلسات داشته باشند. 2- در آزمون های آنلاین طول دوره شرکت نمایند 3- و گزارش کاربرگ صادرات (پروژه نهایی دوره) را تهیه و ارایه نمایند. |